När du forsätter att använda siten godkänner du vår användandet av cookies samt vår GDPR-policy. Läs mer.

Experter inom Telecom.
Sen 1991.

Customer First togs fram 2015 med visionen att modernisera
kundresan. Med över 30 års erfarenhet från telekombranschen
tar vi fram nya system och designar lösningar för att
effektivisera vardagen för våra kunders medarbetare och deras
kunder. Customer First har sitt ursprung i TeleOffice som
startades 1991 – en techkoncern som utvecklar egna tjänster
inom kommunikation och videoanalys.

10+

Länder med kunder

30 års

Erfarenhet

6.000+

Användare

60 milj.

Omsättning

Vision.
Följ kundresan på ärendenivå.

Varför ska man leta efter kunden i olika system, när man kan följa kunden i en samlad kundbild.

Det saknas möjligheten att enkelt integrera flera olika system för att skapa en gemensam kundbild. Många företag gör försök att integrera och underhålla system själva. De flesta misslyckas.

Därför togs Customer First fram 2015, av Erik Eskilsson.

Idé.
En visuell kundresa.

Vi har tagit fram ett affärssystem för kommunikation, som på ett intelligent sätt som ska logga all kommunikation och aktiviteter som görs mot en kund. Vi kallar det för en visuell kundresa, där manuellt arbete automatiserats.

Framtid.
Nya tjänster.

Customer First utvecklas för kunder och av kunder. Framtiden för tjänsten styrs av våra kunder. Allt i från utseende till slutliga funktioner tas fram tillsammans. Vi har flera nya utvecklade tjänster som lanseras i kundprojekt.

Daniel Eisenberg

Tidigare ansvarig för Interactive Intelligens (Genesys). Head of Expansion – Northern, Central & Eastern Europe på Deel.

Jonas Norén

VD och ägare Workz. Tidigare VD Teleperformance Sverige.

Advisory board.

Nicklas Storåkers

Tidigare Grundare/VD Avanza, Tech-entreprenör.

Fredrik Jonsson

VD Besqab. Tidigare VD Niam fonder.

Styrelse.

Roger Forsberg

Tidigare CTO PriceRunner och Avanza.

Erik Eskilsson

VD och produktchef.
Tidigare vice VD TDC-sverige.